PLATAFORMA BAIX GAIÀ, 1999-2003

 

L'any 2021 es van aixecar les barreres dels peatges de l'AP7. Aquest fet no es deu a una mesura de gràcia pels beneficis obtinguts de manera obscena, ni a un rescat dels peatges per part de l'Estat, com va fer a Madrid fa pocs anys. La concessió, simplement, es va acabar -després d'anar-la allargant durant anys-. 

La Plataforma Baix Gaià (PBG) va protagonitzar una sèrie de protestes fa una vintena d'anys que van arribar a provocar certs canvis i que convé recordar. Els orígens de la PBG es remunten a finals de 1998 quan s'inicià la lluita per aconseguir la gratuïtat de l'Autopista A-7 als peatges del Vendrell i Tarragona (del Vendrell a Salou) per tal de disminuir el trànsit de la N-340, que llavors acumulava més de 300 morts en 5 anys.

La seva lluita es coordinà amb plataformes semblants, com la de la Mora o la de Boscos. Junts van pressionar a les administracions i van aconseguir una gratuïtat a mitges entre Torredembarra i Vila-seca.

En aquesta etapa la PBG va rebre més de 100 denúncies per demanar la gratuïtat de l´AP7.

La PBG reactivaria la seva activitat arran del traçat dissenyat per construir enllaços al Tren d’Alta Velocitat que pretenien trinxar el territori del Baix Gaià. De nou, la PBG va assolir alguns dels seus objectius.

Imatges de la campanya contra l'enllaç al TAV que havia d'esquarterar el Baix Gaià:






Any 2000

Imatges de la campanya per la gratuïtat de l'autopista:








Any 1999, la Riera de Gaià. Aquell dia es va fer una "JORNADA DE LLUITA al Baix Gaià", amb 4 talls de carretera simultanis.


La Vanguardia, 12-01-1999.

La Vanguardia, 08-02-1999.

La Vanguardia, 27-06-1999.

Comentaris

Entrades populars

CRISIS I COOPERATIVISME

BAIX GAIÀ. ORIGEN DEL CONCEPTE, IDENTITAT COMPARTIDA I PROJECTES EN MARXA

GIRA JULIVERT 2024!

21 d'ABRIL: LLEGENDES, RELATS, VOTS DE POBLES I TRADICIONS DE BONASTRE I RODALIA

9 D'ABRIL: BANC DE LA SALUT

La Pedra Alta de Can Ferrer

23 d'ABRIL de 2024

TROBADA DE MULASSES DE CATALUNYA