("Obrint portes", Diari de la Torre, núm. 177, octubre de 2012, pàg 24.)
La batalla per a posicionar-se davant la competència
demana un esforç afegit a la feina habitual del dia a dia. Cal creativitat i,
atenció!, un treball cooperatiu i amb xarxa per aglutinar i sortir amb força.
Per fer-ho cal una marca que sumi, que sigui àmplia, que atregui diferents
públics. En aquesta línia es mou una iniciativa torrenca nascuda als carrers de
dins la muralla de la nostra vila. Es tracta de l’Associació Bar-Restaurant Nucli
Antic Torredembarra impulsada per onze establiments comercials. Acaben d’editar
un tríptic informatiu amb un plànol interior on s’indica la ubicació dels
establiments. En destaca el logotip. Es tracta d’una xapa de refresc on s’hi
pot veure la Torre de la Vila a dins. El seu lema és “Viu la Torre!”. Cal
felicitar aquesta mena d’iniciatives que donen valor afegit al centre, un espai
que dóna identitat al poble i que, a l’hora, és un element dinamitzador del
petit comerç local.
Segurament, ara cal un pas més. Com donem a conèixer aquest
producte? Ja és al carrer el fulletó esmentat, a milers. Perfecte. Es podria
fer el salt a internet? Per ser-hi caldrà posar en xarxa altres iniciatives
semblants i amb elements difusors del que s’està fent al territori i que ja rutllen.
Aquest estiu, per exemple, ha funcionat a ple rendiment el web del Patronat
Municipal de Turisme (www.turismetorredembarra.cat). Allí s’hi poden trobar els
enllaços de les activitats culturals, turístiques i esportives de cada setmana.
També hi ha espai per a les informacions vinculades a les xarxes socials de
facebook i twitter. S’hi podria afegir el díptic del de l’associació del nucli
antic? I al web baixGAIÀturistic.CAT? Quan es desenvolupi es podria posar en
valor aquest atractiu? I a l’espai de turisme del web de la Diputació? Saltem
als mitjans de comunicació?
Tot això que he comentat també es pot aplicar a l’Associació
d’Empresaris del Baix Gaià, nascuda ara fa un any i mig. Aquesta entitat aglutina
iniciatives vinculades als esports d’aventura, a les cases de turisme rural,
als forns de pa, a cases de colònies, als apartaments i a diferents productes artesanals.
Davant els fluxos que passen a tota velocitat per damunt
nostre, atrets per l’economia especulativa o les marques consolidades, cal
atreure’n el màxim cap el nostre terreny a partir de la suma del que tenim, amb
valentia i qualitat.
Roda de Berà.
Tenim entre mans un nou exemplar del Boi del Centre d’Estudis Rodencs. És el
número 29. Hi trobareu un interessant article del Xavier Güell sobre la
tradició castellera de Roda, amb un recull fotogràfic molt interessant. També
hi ha articles sobre el Rafael Ciuró Martorell, el carboneig i els renoms de
les cases.
Sons. M’han caigut
del cel dues joies musicals vinculades a Torredembarra. La Sastreria (lasastreria.cat) és un projecte
terrassenc on participa el Roger Cardellach, que estiueja a la Torre des de fa
molts anys. Cançons molt polides, instrumentació treballada, lletres
interessants, cant a veus, sense pressa. En sentirem a parlar. The Hitbacks (thehitbacks.bandcamp.com) es mouen
per Barcelona però són clients habituals de la Traviesa. Guitarra estripada. So
de garatge i enèrgic. Entre les lletres convé destacar una poesia del poeta
Jordi Casellas (Alendo). Obrint camins.