16 d'ABRIL / CONFERÈNCIA al CATLLAR: LA II REPÚBLICA AL BAIX GAIÀ


El divendres 16 d'abril de 2021 a les 19h vaig ser al Catllar, parlant de la II República al Baix Gaià en motiu del 90 aniversari de la seva proclamació. L'acte es va fer al Centre Cultural davant l'amenaça de pluja. Va venir molta gent! Em va fer il·lusió que vingués gent del Catllar i també de pobles de la rodalia. Durant una hora vaig explicar el context històric que va portar a la II República. També vaig explicar les il·lusions, els avenços i els fracassos d'un període tan curt i mitificat de la nostra història. Finalment, uns quants es van endur el meu llibre "El Baix Gaià al segle XX" per aprofundir en tot plegat. Molt agraït amb l'organització, MO1-TE, i el Mikel per la presentació.  / La foto i el vídeo són del Sergi Florent.






Comentaris

Entrades populars

CRISIS I COOPERATIVISME

EL CARRER FREGINAL (TORREDEMBARRA)

La Pedra Alta de Can Ferrer

TROBADA DE MULASSES DE CATALUNYA

LA ROCA FORADADA I ELS TÚNELS LEGENDARIS

MÚSICA I BICICLETES

MIQUEL MESTRE AVINYÓ

BAIX GAIÀ. ORIGEN DEL CONCEPTE, IDENTITAT COMPARTIDA I PROJECTES EN MARXA

SANT NICASI DEL CATLLAR