L’ENSENYAMENT PRÀCTIC DE LA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS A ALUMNES DE GRAU D’EDUCACIÓ INFANTIL: EXPERIÈNCIES DE MILLORA EN EL TREBALL DE L’ESPAI.
Autors:
Antoni Gavaldà, Josep
Maria Pons, Victòria Castillo, Núria Gil i Jordi Suñé
Universitat Rovira i
Virgili
Resum:
La Didàctica de les Ciències
Socials a Educació Infantil ha d’investigar per poder passar a l’acció i
plasmar de forma útil tot allò que s’ha tractat de manera teòrica sobre les
diferents disciplines socials. En el cas que presentem, els estudiants de Grau
d’Educació Infantil experimenten i porten a terme aquesta pràctica sobre el
treball de l’espai durant la seva formació, que ha de revertir positivament als
nens.
El que aquest ensenyament pràctic
sobre el concepte d’espai aporta és la millora de la capacitat del domini
personal i de l’entorn del nen, implica la vessant de socialització i la
construcció de l’aprenentatge de forma cooperativa i del domini de l’espai tot partint
del propi cos de l’infant.
Comentaris