Una idea per l’Ordenança General de Subvencions que vol elaborar l’Ajuntament de Torredembarra


"Bon dia,

Us escric en relació a la consulta pública per tal de recollir idees per a la futura ordenança de les ajudes municipals a projectes d’interès públic o social.

En el context d’emergència língüística que vivim a Torredembarra i al conjunt del país, amb un clar retrocés de la llengua catalana pel que fa al seu ús social, proposo:

Que a l’hora de concedir subvencions es tingui en compte que les entitats i els projectes emprin com a mínim la llengua catalana (cartelleria, monitoratge, xarxes socials, pàgines web, etc.).

Hem de promoure la llengua catalana en tots els àmbits, oferir suport a les entitats, mostrar als nouvinguts que el català és una llengua necessària per a viure a casa nostra, que el català és llengua d’acollida, que acollir no és esborrar la nostra llengua.

Calen cursos sectorials de llengua catalana: a famílies amb infants a les escoles, per a treballadors del sector serveis, per a la policia, etc. No n’hi ha prou amb el que s’està fent a l’Escola d’Adults. Cal visibilitzar l’ensenyament del català. No es veuen cartells pel poble oferint a tothom la possibilitat d’aprendre la llengua.

Fem aquest petit gest amb la nova ordenança: que les entitats i els projectes que rebin ajudes públiques s’impliquin amb la llengua.

Moltes gràcies,

Torredembarra, 11 de novembre de 2024

Jordi Suñé Morales"

Comentaris

Entrades populars

"CREIXELL FA MEMÒRIA"

DIA 19

Les fogueres de Sant Joan a Torredembarra

26 RUTES A PEU PEL BAIX GAIÀ

GIRA JULIVERT 2025!

EL COMÚ

Col·laboració amb la recerca sobre l’exili i deportació del Baix Llobregat