DIA 17

Ahir vaig estar a l'Arxiu Comarcal, a Sort. Tenen una seu ben espaiosa i un personal molt eficient. Disposen d'un fons fotogràfic al servei dels investigadors/es. També tenen una biblioteca molt interessant.
A la tarda vaig estar a Cassibrós on vaig tenir la sort de parlar amb una parella d'avis que em van explicar unes quantes coses ben interessants com ara el dinar que feien per festa major i la manera com tenien de pagar les despeses dels actes.
Avui, a dos quarts de sis del matí, he acompanyat a uns pastors, el Pepe i el Ramon, a la zona de Juverri a tirar sal al ramat d'ovelles. A l'expedició també hi anava el Rodrigo, company de pis des de fa uns dies, i que ha estat l'impulsor d'aquesta descoberta matinal del territori, de l'ofici i de les dones que abans feien de pastores.

Comentaris

Entrades populars

CAL BOTER: Una vermuteria per tastar Torredembarra

LA ROCA FORADADA I ELS TÚNELS LEGENDARIS

BAIX GAIÀ. ORIGEN DEL CONCEPTE, IDENTITAT COMPARTIDA I PROJECTES EN MARXA

GIRA JULIVERT 2024!

LA BRUIXA DE LA SÍNIA DE ROVIRETA

VOTS DE POBLE. TRADICIONS, ERMITES, CREENCES I FESTES POPULARS AL BAIX GAIÀ

11 DE FEBRER DE 2026: UNA VAGA HISTÒRICA

Pintant des de Torredembarra

L'ARGUMENTARI DE L'EXTREMA DRETA ATEMPTA CONTRA ELS DRETS HUMANS I CONTRA LA COMPLEXITAT DE LA VIDA