QUE VERITAS ETIQUETI EN CATALÀ, ESTARIA MOLT BÉ


L'altre dia vaig escriure a Veritas per proposar que etiquetin els seus productes també en català. Aquest és text que els vaig enviar:

Bon dia,

Soc el Jordi S. de Torredembarra, client vostre de la botiga que teniu a Altafulla. 

En primer lloc agraït pel servei que doneu a la nostra comarca.

En segon lloc, us voldria fer arribar una proposta que crec que us pot interessar. Es tracta d'etiquetar també en català els productes de la marca Veritas. Es tracta d'una possibilitat que aniria d'acord amb els valors de Veritas, que vol preservar el medi ambient i fer la vida més agradable. Protegim la terra i també les seves cultures, la diversitat. 

La proposta que us faig d'etiquetatge en català no exclou les altres llengües de l'Estat. Sumar és possible. Excloure la llengua catalana no suma. És estrany. Penseu-hi,

Molt agraït pel vostre temps i la vostra feina,

Jordi S.

Al cap d'uns dies, molt amablement, em van contestar dient que, en vendre a tot l'Estat la legislació els ampara a fer-ho només en castellà. Els productes de l'obrador, recorden amb encert, sí que estan etiquetats en català. De nou, recorden que "la lesgislació catalana no exigeix que els productes estiguin etiquetats en català." La qüestió que jo els plantejava, però, no era de legislació, sinó de valors. Per exemple, la llei no obliga a fer productes ecològics i Veritas ho fa. Per què? Perquè forma part del seu ADN, els seus valors són aquests. Jo plantejo la possibilitat de tenir cura també de la llengua catalana, totalment minoritzada a l'Estat espanyol. Feta la reflexió, els vaig contestar això: 

Em responeu que la legislació de l'Estat i de la Generalitat no obliga a etiquetar en català. I jo us recordo que no obliga tampoc a fer productes ecològics, i bé que ho feu. I us felicito per aquesta tasca. Per tant, és qüestió de sensibilitat per les llengües minoritzades, de valors d'empresa. Jo penso que us aniria bé: demostrar sensibilitat per la salut i el medi ambient -perfecte!- però també per la diversitat lingüística de l'Estat. Els vostres actes parlen dels vostres valors. Moltes gràcies pel vostre temps i fins aviat, 
Jordi 

Comentaris

Entrades populars

21 d'ABRIL: LLEGENDES, RELATS, VOTS DE POBLES I TRADICIONS DE BONASTRE I RODALIA

CRISIS I COOPERATIVISME

La Pedra Alta de Can Ferrer

Societat de Socors Mutus de Torredembarra (1866-1869)

JOSEBA LOINAZ + JORDI SUÑÉ

EDIFICIS AMB HISTÒRIA DE TORREDEMBARRA

LA RELLISCADA DE SANT MIQUEL

EL COMÚ

VOTS DE POBLE. TRADICIONS, ERMITES, CREENCES I FESTES POPULARS AL BAIX GAIÀ

EUSEBI MERCADER MERCADER