25+1


Veieu Xesco.cat, DelCamp.cat, Tinet.cat, La Vanguardia i BaixGaià.net.
Torredembarra prepara un homenatge a Xesco Boix
El proper 9 de juliol tindrà lloc l’Homenatge 25+1 organitzat per l’Associació Cultural La Traviesa
L’Homenatge 25+1 pretén recuperar de l’oblit la figura de Xesco Boix fent pujar a l’escenari a diferents músics i conta contes de la Vila i de fora. L’Associació Cultural La Traviesa, que és l’entitat organitzadora, fa una crida a la participació. Només cal posar-se en contacte amb l’entitat.
L’Homenatge 25+1 arriba un any després que diferents persones de Torredembarra ja haguessin intentat fer un acte com el que ara s’està preparant. Enguany, es farà el 25+1.
L’acte, que estarà dirigit expressament a la canalla, tindrà lloc al jardí de La Traviesa, al Carrer Tarragona s/n de Torredembarra.
L’Homenatge 25+1 vol animar a tothom, nens i nenes, papes i mames, tietes i tiets, veïns i veïnes, cosines i cosins, a venir a cantar, ballar i escoltar contes el proper dia 9 de juliol.
Qui era Xesco Boix?
Francesc "Xesco" Boix Masramon (1946-1984) va ser el pioner de l’animació infantil a Catalunya. La seva feina és encara eina de treball per a mestres i educadors i el seu material continua vigent. Al llarg de la seva vida va gravar 35 discos i cassets i va publicar 10 llibres. Va fer més de 6.000 cantades en directe, majoritàriament per a la mainada. La seva feina va esdevenir una lluita pacífica per un món millor. La seva arma va ser la guitarra, la seva eina, les cançons i la seva voluntat, la de canviar tantes i tantes coses. Xesco Boix va actuar a la nostra Vila a la festa major de l’any 1982.
Els que participem d’aquest esdeveniment continuem volent un món millor, com ho va voler fer en Xesco i per això cantem als nostres nens i nenes les seves cançons, perquè encara creiem en la utopia.
L´Homenatge 25+1 vol animar a tothom a recuperar l´esperit “Xesco” i a pujar dalt l´escenari per compartir la cançó o el conte que més ens agrada.
Les dades:
Organitza ASSOCIACIÓ CULTURAL LA TRAVIESA
Data de l’Homenatge 25+1: 9 DE JULIOL DE 2010
Lloc: Jardí de La Traviesa (C/ Tarragona), Torredembarra
Hora: 19h

Entrades populars

CONCERTS TOT SOL 2026

29 D'ABRIL: CONFERÈNCIA "ELOGI DE L'ASSOCIACIONISME"

VOTS DE POBLE. TRADICIONS, ERMITES, CREENCES I FESTES POPULARS AL BAIX GAIÀ

BAIX GAIÀ. ORIGEN DEL CONCEPTE, IDENTITAT COMPARTIDA I PROJECTES EN MARXA

EL CAFÈ DE DALT

EDIFICIS AMB HISTÒRIA DE TORREDEMBARRA

EL GAIÀ, UN RIU DE GENT

EL RIU DE LES DONES. CONVERSES AMB LES PADRINES DEL PARC NATURAL DE L'ALT PIRINEU

CAL BOTER: Una vermuteria per tastar Torredembarra

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE SOBRE LA NOBLESA DEL BAIX GAIÀ DE SALVADOR J-ROVIRA