OBRINT PORTES


("Obrint portes", Diari de la Torre, núm. 177, octubre de 2012, pàg 24.)
La batalla per a posicionar-se davant la competència demana un esforç afegit a la feina habitual del dia a dia. Cal creativitat i, atenció!, un treball cooperatiu i amb xarxa per aglutinar i sortir amb força. Per fer-ho cal una marca que sumi, que sigui àmplia, que atregui diferents públics. En aquesta línia es mou una iniciativa torrenca nascuda als carrers de dins la muralla de la nostra vila. Es tracta de l’Associació Bar-Restaurant Nucli Antic Torredembarra impulsada per onze establiments comercials. Acaben d’editar un tríptic informatiu amb un plànol interior on s’indica la ubicació dels establiments. En destaca el logotip. Es tracta d’una xapa de refresc on s’hi pot veure la Torre de la Vila a dins. El seu lema és “Viu la Torre!”. Cal felicitar aquesta mena d’iniciatives que donen valor afegit al centre, un espai que dóna identitat al poble i que, a l’hora, és un element dinamitzador del petit comerç local.
Segurament, ara cal un pas més. Com donem a conèixer aquest producte? Ja és al carrer el fulletó esmentat, a milers. Perfecte. Es podria fer el salt a internet? Per ser-hi caldrà posar en xarxa altres iniciatives semblants i amb elements difusors del que s’està fent al territori i que ja rutllen. Aquest estiu, per exemple, ha funcionat a ple rendiment el web del Patronat Municipal de Turisme (www.turismetorredembarra.cat). Allí s’hi poden trobar els enllaços de les activitats culturals, turístiques i esportives de cada setmana. També hi ha espai per a les informacions vinculades a les xarxes socials de facebook i twitter. S’hi podria afegir el díptic del de l’associació del nucli antic? I al web baixGAIÀturistic.CAT? Quan es desenvolupi es podria posar en valor aquest atractiu? I a l’espai de turisme del web de la Diputació? Saltem als mitjans de comunicació?
Tot això que he comentat també es pot aplicar a l’Associació d’Empresaris del Baix Gaià, nascuda ara fa un any i mig. Aquesta entitat aglutina iniciatives vinculades als esports d’aventura, a les cases de turisme rural, als forns de pa, a cases de colònies, als apartaments i a diferents productes artesanals.
Davant els fluxos que passen a tota velocitat per damunt nostre, atrets per l’economia especulativa o les marques consolidades, cal atreure’n el màxim cap el nostre terreny a partir de la suma del que tenim, amb valentia i qualitat.
Roda de Berà. Tenim entre mans un nou exemplar del Boi del Centre d’Estudis Rodencs. És el número 29. Hi trobareu un interessant article del Xavier Güell sobre la tradició castellera de Roda, amb un recull fotogràfic molt interessant. També hi ha articles sobre el Rafael Ciuró Martorell, el carboneig i els renoms de les cases.
Sons. M’han caigut del cel dues joies musicals vinculades a Torredembarra. La Sastreria (lasastreria.cat) és un projecte terrassenc on participa el Roger Cardellach, que estiueja a la Torre des de fa molts anys. Cançons molt polides, instrumentació treballada, lletres interessants, cant a veus, sense pressa. En sentirem a parlar. The Hitbacks (thehitbacks.bandcamp.com) es mouen per Barcelona però són clients habituals de la Traviesa. Guitarra estripada. So de garatge i enèrgic. Entre les lletres convé destacar una poesia del poeta Jordi Casellas (Alendo). Obrint camins.