EL FORN VIRGILI: EL CALIU DEL PA I LA BONA GENT

 



A la Pobla de Montornès, al carrer Major, al costat mateix de la cooperativa, hi trobareu un forn centenari, ja el coneixeu. És el Forn Virgili. Us convido a redescobrir-lo. Que la vostra ànima camini per entre les cases antigues del nucli antic de la Pobla i la bona gent que et dona el crit. Cerqueu cadira i compartiu cafè i tertúlia. Emporteu-vos un pa i una coca. Són productes ben fets per l'Ismael, el fill de la Sílvia, amb farines de qualitat, amb les hores de repòs i de cocció que toca.

Al taulell, sempre hi trobareu alguna sorpresa: tortells de reis, bunyols de quaresma, coques de llardons pel dijous gras, mones de pasqua de pasta adobada cuita al forn de llenya elaborada com ho feia el padrí Anton, moniatos cuits al forn per Tots Sants, els de la Riera que han pujat al Pic de la Mola i paren a fer un cafè, els de la Torre que han anat a la carnisseria, avis, nets i l'Ivan que prepara una calçotada.

Gent del Baix Gaià i de més enllà, aprofiteu i doneu un tomb per la Pobla: la pista, la plaça de l'Església, els carrers Closa Nova i Closa Vella, Indústria, del Sol, del Mar, Eusebi Mercader, etc. I porteu la bossa del pa! 


Comentaris

Entrades populars

LA GENT DE MAR DE CREIXELL

CAL BOTER: Una vermuteria per tastar Torredembarra

JUSTO CABALLERO (1896-1983)

L'ARGUMENTARI DE L'EXTREMA DRETA ATEMPTA CONTRA ELS DRETS HUMANS I CONTRA LA COMPLEXITAT DE LA VIDA

EDIFICIS AMB HISTÒRIA DE TORREDEMBARRA

LA ROCA FORADADA I ELS TÚNELS LEGENDARIS

SANT BLAI

COR DE ROURE

65 ANYS DE PROGRÉS. BALANÇ DEL DESARROLLISMO A LES COMARQUES DEL CAMP DES DEL FRANQUISME FINS AL CANVI CLIMÀTIC

Baix a Mar. Els estius a la Torredembarra dels anys 20 als 40 del segle XX