- Aquests dies veiem les xarxes enceses, plenes de falses notícies, amb acusacions, insults i altres barbaritats tristament habituals.
- Els mitjans de comunicació, digitals, en paper o televisius tenen una gran responsabilitat a l'hora de difondre notícies sense haver contrastat, tenir cap prova o conèixer el cas. Massa sovint tiren benzina (notícies falses) al foc (les xarxes). Després, quan tot se sap, no rectifiquen o ho fan amb un breu. Ho faran després d'aquest darrer tsunami?
- Per aconseguir la immediatesa i el màxim de nombre de clics publiquen textos sense revisar, ni el contingut ni l'ortografia.
- Aquests mitjans no teixeixen la democràcia, no fan poble, no fan comarca, no fan país. Creen un estat d'ànim de desànim. Els importa un rave la veritat. Volen clics.
- La seva manca d'ètica els deshumanitza i els allunya de ser útils a la convivència, la transparència, a la resolució de conflictes i a la creació de benestar.
- Aquests mitjans, públics i privats (que viuen de la publicitat de les institucions públiques) van pel camí de la mediocritat i la seva pròpia desaparició.
- Deixeu-me que acabi felicitant els mitjans i els periodistes que sí, que fan la feina ben feta, que ens fan vibrar amb les seves cròniques, ens fan somriure en el silenci de la lectura, ens ensenyen, ens fan fàcil allò complex sense amagar els matisos.
TANKES I HAIKUS
Aquest passat Sant Jordi, un dels llibres locals més comentats va ser el signat pel poeta i veí del Freginal Josep Lleixà i l'amic Jordi Morera , autor de les il·lustracions. Es tracta d'una obra editada per Sagrada Esparta, de Torredembarra. El nostre poeta de capçalera, d'arrels ebrenques, continua amb l'ànima creativa a l'orient, sempre reivindicat la llengua catalana, la natura, el mar, l'amor, els somnis, el records i la vida quotidiana. Pel que fa a Morera, reconeixerem el seu traç, a color, sobretot a l'estil d'aquests dibuixos costumistes que ens regala a través de les xarxes, aquests esbossos on podem reconèixer el paisatge humà de la Torre. El lector podrà llegir els dibuixos i pintar mentalment les poesies breus de cada pàgina. De nou, felicitats als autors i bona lectura!

Comentaris